Kuid kes peaks seda tegema?
Tavaliselt on keskmisega suurusega ettevõttes, kus on üks peamiselt IT-abiga tegelev töötaja, keeruline leida aega protsesside kirjeldamiseks. Loomulikult leitakse soovi korral keegi hakkaja töötaja, kes kirjutab vajadused kokku ja saadab need infosüsteemide arendajale. Kuid keeruliseks läheb siis, kui arendaja vaatab nõudeid ja ei saa kirjapandust aru. Heal juhul hakatakse täpsustama, aga halvemal juhul loobutakse pakkumise tegemisest. Veel halvemal juhul luuakse vale lahendus, millele kulutatakse raha, aga mis tulu ei too. Ja see omakorda jätab mulje, et IT ongi kasutu kuluartikkel.
Kuidas sellist olukorda vältida?
Üks lahendus on lasta teha nii ärianalüüs kui ka nõuete kirjeldus kogenud välisel osapoolel. Mis on selle lahenduse head küljed:
Loomulikult on väljast poolt tellitud kirjeldamisel ka omad puudused:
Korrektse analüüsi ja õigete ärinõuete baasil juurutatud tarkvara teenib ettevõtte huve. Kui protsesse ei kaardista, siis ka kindlasti kuhugile jõutakse, kuid kas just soovitud kohta?
Igal juhul on soovitav enne it-lahenduste juurutamist protsessid kaardistada ja nõuded kirjeldada.
Lisaks on veel omaette arutelu koht, kas kirjeldada protsesside hetkeseis (as-is) või keskenduda kohe tulevase protsessikirjelduse loomiseks (to-be). Aga sellest juba tulevikus.